promo, retele sociale

Rețelele de socializare sunt o altă modalitate gratuită de a face cunoscută afacerea ta. Cele mai populare locuri unde îți poți promova  afacerea sunt Facebook, Instagram, LinkedIn și Twitter, Tik Tok și YouTube, dar asigură-te că iei în considerare utilizarea altor site-uri care ar putea fi specifice nișei dvs., cum ar fi Pinterest sau Reddit.

1. Prioritizează și promovează-te pe Facebook

Facebook este cea mai mare rețea de socializare online și poate fi o modalitate excelentă de a păstra legătura cu clienții existenți și de a ajunge la clienți noi. Promovarea afacerii tale pe Facebook  poate varia substanțial în funcție de domeniul tău, dar uite câteva elemente de bază:

  • Creează o pagină de afaceri Facebook cu informațiile tale de contact și un CTA (call to action - un termen de marketing care se referă la următorul pas pe care un agent de marketing dorește să-l facă publicul sau cititorul său).
  • Utilizați evenimentele de pe Facebook pentru a promova și a maximiza participarea la evenimentele tale.
  • Rulează sesiuni live pe Facebook, tutoriale sau anticipări din culise.

Nu uita de Facebook Ads !

Publicitatea pe Facebook îți permite să ajungi la un public țintă, deoarece îi poți bifa în funcție de informațiile publice ce se găsesc pe profilul lui ca utilizator, cum ar fi starea civilă, ocupația, interesele și multe altele.

          Resurse suplimentare:

2. Înscrie-te și contribuie pe LinkedIn

LinkedIn a devenit mai mult decât un simplu loc unde îți poți pune  CV-ul online; este, de asemenea, și un loc pentru a participa la discuții de grup, a intra în contact cu potențiali clienți, a forma noi parteneriate sau doar pentru a vedea activitatea altora. Clienții potențiali te pot verifica pe tine sau compania ta înainte de a face afaceri cu tine pentru a afla câți angajați ai și pentru a obține mai multe informații despre trecutul companiei.

De asemenea, îți poți promova afacerea indirect pe LinkedIn, oferind perspective în discuțiile de grup și/sau oferind link-uri către conținut relevant de pe site-ul tău. Doar asigură-te că nu îți promovezi întotdeauna propriul conținut.

            Câțiva pași de urmat:

  • Optimizează-ți profilul
  • Creează conținut valoros
  • Extinde-ți rețeaua
  • Strategii suplimentare: publicitate pe Linkedln Ads și implică-te în secțiunea Linkedln Learning

3.Încarcă videoclipuri pe YouTube

Marketingul video este o modalitate excelentă de a-ți promova afacerea, iar YouTube îți permite să faci asta gratuit! Promovarea afacerii tale prin YouTube este o modalitate eficientă de a ajuta clienții potențiali sau cei fideli să se conecteze cu afacerea ta. Crearea unui videoclip rapid de prezentare generală a afacerii tale și apoi încărcarea acestuia pe YouTube îți oferă un instrument de vânzare interesant conceput pe care îl poți posta pe pagina de pornire a site-ului tău web sau îl poți distribui prin newslettere  către potențialii clienți.

De asemenea, poți posta videoclipuri educaționale, tutoriale sau instrucțiuni pe canalul tău de YouTube pentru a fi descoperit de oamenii care caută ceea ce oferă afacerea ta.

Fă-ți  publicitate pe YouTube!

Ca și în cazul celorlalte strategii plătite menționate în această postare, publicitatea pe YouTube poate fi o investiție care te  răsplătește dacă e făcută corect. Poți face publicitate pe YouTube creând anunțuri video care se redau înaintea videoclipurilor din categorii relevante sau prin anunțuri text care apar în rezultatele căutării sau sponsorizează videoclipurile altor youtuberi pentru a ajunge la clipurile lor.

   

   Alte resurse de interes:

  • 5 metode gratis de a promova un canal nou de YouTube care garantează vizualizări:  https:/m.youtbe.com/watch?v=4wcdau9CoEl 

4.Adună-ți publicul pe Instagram

În ciuda faptului că este una dintre cele mai recent lansate platforme de socializare, Instagram este a treia cea mai populară platformă de acolo. Cu diversele sale formate de postare (imagini permanente, povești de scurtă durată, seriale IGTV, sesiuni live, repere și multe altele), există o varietate de moduri de a folosi Instagram pentru a-ți implica publicul și a-ți promova afacerea, cum ar fi:

  • Promovează-ți vânzările și ofertele cu hashtag-uri pentru a-ți extinde acoperirea.
  • Desfășuară concursuri cu un produs/serviciu gratuit sau cu reducere, pentru a genera o informație pozitivă (și a obține o listă de clienți potențiali la care să te adresezi).
  • Oferă sfaturi și tutoriale pentru a ieși în evidență
  • Postează constant materiale și ține-i pe oameni la curent cu ce faci zilnic
  •  Distribuie pe Twitter

Twitter este un alt canal gratuit care poate fi folosit pentru a-ți  promova afacerea online, în special dacă publicul tău este format din tineri cu vârsta între 18 și 24 de ani. Tinde să necesite ceva mai multă activitate pentru a construi un public, dar dacă ești activ în mod constant, poți stăpâni platforma și experimenta beneficiile cu care vine.

5.Creează conținut pe TikTok

TikTok a fost lansat abia în 2016, dar a depășit deja Twitter, LinkedIn, Snapchat și Pinterest la utilizatori activi. Ușurința sa de utilizare în crearea de videoclipuri captivante cu efecte speciale îl face o platformă excelentă de marketing video. Poți să te lansezi pe platformă pentru a oferi videoclipuri explicative, tutoriale, dar poți să-ți promovezi noul canal de Tik Tok pe alte rețele, ca în exemplul de mai jos:

6. Încearcă o colaborare de marketing influencer

Influencerii au un număr mare de urmăritori pe rețelele de socializare și/sau pe blog, ceea ce înseamnă că a fi menționat sau prezentat de unul dintre acești influenți îți poate promova afacerea către un public masiv și relevant.

Înainte de a contacta un influencer, fă-ți timp pentru a te familiariza conținutul lui, lasă-i comentarii, apreciază-i și distribuie-i postările; și asigură-te că îl  abordezi cu o cerere de valoare egală în schimb. De exemplu, le-ai putea oferi o lună de cursuri gratuite în schimbul unei recenzii pe blogul lui și al mențiunilor pe rețelele socializare.

Concluzie:

Promovarea pe social media este o strategie pe termen lung ce necesită o anumită implicare pentru a avea parte de rezultate. Axează-te pe crearea de content de calitate și alege-ți strategia care ți se potrivește cel mai bine ție și afacerii tale. Mult succes!


Share this post


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *