Ce înseamă CRM?

Probabil te întrebi ce este un CRM și cu ce vine el în ajutor afacerii tale. CRM ( Customer Relationship Management sau Managementul Relațiilor cu Clienții ) este o tehnologie ce se ocupă cu gestionarea tuturor interacțiunilor și relațiilor ce au loc la nivelul companiei tale cu clienții actuali sau potențiali în funcție de nevoile lor. Implementarea unei tehnologii de genul vine cu un scop simplu: îmbunătățirea relațiilor de afaceri pentru a-ți dezvolta afacerea.

Un sistem CRM ajută companiile să rămână conectate cu clienții, să eficientizeze procesele și să sporească profitabilitatea.

Când discutăm despre CRM, de obicei el ne ajută să gestionăm contactele, managementul vânzărilor, productivitatea agenților și multe alte lucruri. Instrumentele lui pot fi folosite pe toată perioada de colaborarea a unui client cuprinzând marketing, vânzări, comerț digital și interacțiuni cu serviciu clienți atunci când aceștia au nevoie,creând o relație mai solidă cu aceștia.  O aplicație de tip Customer Relationship Management permite utilizatorilor să acceseze aceste informații și să înțeleagă ce s-a întamplat in fiecare punct de contact. Astfel, se creează un profil complet al clientului si se poate stabili o relatie durabilă cu acesta.

Pentru ce este necesar un CRM?

Un sistem CRM oferă tuturor – de la vânzări, servicii pentru clienți, dezvoltarea afacerii, recrutare, marketing sau orice altă linie de afaceri – o modalitate mai bună de a gestiona interacțiunile și relațiile externe care conduc la succes. Un instrument CRM vă permite să stocați informații de contact despre clienți și potențiali, să identificați oportunitățile de vânzări, să înregistrați problemele legate de servicii și să gestionați campanii de marketing, totul într-o singură locație centrală - și să puneți la dispoziție informațiile despre fiecare interacțiune cu clienții pentru oricine din compania dvs. care ar putea avea nevoie de ele.

Cu vizibilitate și acces ușor la date, este mai ușor să colaborați și să creșteți productivitatea. Toată lumea din compania ta poate vedea cum au fost comunicați clienții, ce au cumpărat, când au cumpărat ultima dată, ce au plătit și multe altele. CRM poate ajuta companiile de toate dimensiunile să stimuleze creșterea afacerii și poate fi deosebit de benefic pentru o afacere mică, unde echipele trebuie adesea să găsească modalități de a face mai mult cu mai puțin.

Ce obiectiv are un CRM?

Principalul scop pe care îl are este sa dezvolte si sa mentina relatii de lunga durata si profitabile cu clientii companiei, prin gestionarea eficienta a informatiilor despre acestia.Dacă se recurge la implementarea unui sistem CRM software mobile și desktop , o companie poate sa:

  • Monitorizeze si sa inregistreze istoricul interactiunilor cu clientii, obtinand astfel o intelegere mai profunda a nevoilor lor actuale si viitoare
  • Gestioneze eficient datele despre clienti prin automatizarea proceselor relevante
  • Automatizeze procesul de vanzare, astfel fluxul de vanzari este simplificat si accelerat
  • Imbunatateasca relatia cu clientii prin oferirea de servicii personalizate si adaptate nevoilor individuale ale fiecaruia

De ce contează pentru afacerea ta un CRM?

Dacă afacerea dvs. va dura, aveți nevoie de o strategie pentru viitor care să fie centrată în jurul clienților dvs. , și activat de tehnologia potrivită. Aveți ținte pentru vânzări, obiective de afaceri și profitabilitate. Dar obținerea de informații actualizate și fiabile despre progresul tău poate fi dificil. Cum traduceți numeroasele fluxuri de date care vin din vânzări, servicii pentru clienți, marketing și monitorizarea rețelelor sociale în informații utile de afaceri?

Un sistem CRM vă poate oferi o imagine de ansamblu clară asupra clienților dvs. Puteți vedea totul într-un singur loc - un tablou de bord simplu, personalizabil, care vă poate spune istoricul anterior al unui client cu dvs., starea comenzilor acestuia, orice probleme restante de serviciu pentru clienți și multe altele. Puteți chiar să alegeți să includeți informații din activitatea lor publică pe rețelele sociale - aprecierile și antipatiile lor, ceea ce spun și împărtășesc despre dvs. sau concurenții dvs. Specialiștii în marketing pot folosi o soluție CRM pentru a gestiona și optimiza campaniile și a conduce călătoriile cu o abordare bazată pe date și pot înțelege mai bine canalul de vânzări sau potențiali care vin, făcând prognoza mai simplă și mai precisă. Veți avea o vizibilitate clară a fiecărei oportunități sau clienți potențiali, arătându-vă o cale clară de la întrebări la vânzări. Unele dintre cele mai mari câștiguri în productivitate și în trecerea întregii companii către centrarea pe client pot veni din trecerea dincolo de CRM ca doar un instrument de vânzări și marketing și încorporarea acestuia în afacerea dvs. - de la finanțare la servicii pentru clienți și managementul lanțului de aprovizionare. Acest lucru ajută la asigurarea faptului că nevoile clienților sunt în fruntea proceselor de afaceri și a ciclurilor de inovare.

Folosing un sistem de genul poate să arate ca în imaginea de mai jos legat de unul dintre departamente :

Deși sistemele CRM au fost folosite în mod tradițional ca instrumente de vânzări și marketing, serviciul și asistența pentru clienți reprezintă un segment în creștere al CRM și o piesă esențială în gestionarea unei relații holistice cu clienții. Clientul de astăzi ar putea ridica o problemă pe un canal - să zicem, Twitter - și apoi să treacă la e-mail sau la telefon pentru a o rezolva în privat. O platformă CRM vă permite să gestionați interogarea pe canale fără a pierde evidența și oferă vânzărilor, service-ului și marketingului o singură vedere a clientului pentru a-și informa activitățile. Abilitatea de a conecta aceste trei funcții și echipele care le livrează, pe o singură platformă și cu o singură privire către client, este de neprețuit pentru a oferi experiențe relevante, conectate.

In concluzie, făcând totul fără acest instrument, te poate costa bani reali și zile sau luni fără să atingi succesul în cadrul companiei tale.


Share this post


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *