Cuprins
Reclamele online alimentează o mare parte a internetului, dar se bazează de cele mai multe ori pe datele utilizatorilor, mulți dintre utilizatori având întrebări și preocupări privind confidențialitatea. În articolul curent îți voi arăta felul în care modul de consimțământ Google abordează aceste preocupări, demonstrând utilizatorilor modul în care datele lor alimentează publicitatea online.
Ce este consimțământul utilizatorului în publicitatea online?
Astăzi, grijile legate de confidențialitate sunt în centrul atenției. Sunt o mulțime de reguli și standarde pe tot globul, cum ar fi GDPR din Europa și CCPA din California, toate având ca scop să păstreze informațiile personale în siguranță și să ofere mai mult atenție cu privire la modul în care sunt utilizate. Cu tehnologia și internetul în plină expansiune, grămezi de date sunt colectate și zboară în jur și, deși este minunat pentru afaceri, a stârnit, de asemenea, mari dezbateri despre etică și lege.
Să discutăm puțin despre reclamele online. Ele alimentează internetul, făcând tone de lucruri gratuite pentru noi. Dar aici apare problema: reclamele online se bazează în mare măsură pe datele noastre pentru a ne ținti cu conținut care ne-ar putea plăcea. Acest lucru poate fi util, dar ridică și întrebări despre confidențialitatea noastră și dacă suntem de acord cu asta.
Consimțământul utilizatorului este în joc aici. Asta înseamnă că poți alege dacă îți pot folosi datele pentru reclame. Fără să spui, agenții de publicitate pot ajunge să se joace cu reguli de confidențialitate și s-ar putea să-ți piardă încrederea. Gândește-te la asta ca pe o stradă cu două sensuri: când eștu de acord, primești reclame mai bine adaptate și te ajută să menți totul în ordine.
Ce este modul de consimțământ Google?
Acest concept este o soluție inteligentă pentru a echilibra reclamele online și confidențialitatea ta pe internet. Google l-a conceput pentru a ține pasul cu regulile de confidențialitate în schimbare . Imaginează-ți că este o cutie de instrumente versatilă pentru site-uri web, permițându-le să adapteze modul în care utilizează Google Ads și statisticile în funcție de nivelul tău de confort și de ce ai vrea să vezi.
Într-o lume în care încrederea și confidențialitatea sunt primordiale, modul de consimțământ implementat de către Google reprezintă un pas important. Acesta demonstrează angajamentul Google față de transparență și controlul tău asupra experienței online, crescând încredrea în folosirea platformei lor.
Cum funcționează modul de consimțământ Google?
Modul de consimțământ te ajută să informezi Google despre alegerile utilizatorilor tăi în ceea ce privește cookie-urile sau permisiunile aplicațiilor. Acest lucru, la rândul său, influențează modul în care etichetele se comportă pe site-ul sau aplicația ta.
Cu acest mod, atunci când utilizatorii interacționează cu bannerul sau widgetul tău de consimțământ pentru cookie-uri, acesta ajustează modul în care funcționează Google Analytics, anunțurile și alte etichete. De exemplu, dacă un utilizator face click pe un anunț și ulterior ia măsuri, Google primește anumite informații fără a stoca date personale, asigurând confidențialitatea. Dacă utilizatorul nu ia măsuri, nu sunt partajate date, păstrând confidențialitatea utilizatorului în online.
Iată o diagramă simplificată pentru a ilustra procesul:
Diagrama aceasta arată cum funcționează modul de consimțământ Google
De ce să folosiți modul de consimțământ Google?
76% dintre vizitatorii site-ului ignoră de obicei bannerele cookie. Dacă întâlnești un banner de consimțământ care respinge cookie-urile, este posibil să observi o scădere a informațiilor în contul tău Google Ads.
Modul de consimțământ poate ajuta în privința asta. Îmbunătățește acuratețea datelor prin metode avansate de raportare și modelare.
Ți-ar plăcea să afli mai multe despre beneficiile utilizării modului de consimțământ Google? Aici ai câteva lucruri care te pot ajuta.
- Modelarea conversiilor pierdute: modul de consimțământ te poate ajuta să estimezi și să înțelegi conversiile care s-ar putea pierde din cauza cerințelor privind consimțământul utilizatorului.
- Simplifică conformitatea: face respectarea reglementărilor de confidențialitate mai simplă, mai ales dacă utilizi Google Analytics împreună cu alte instrumente.
- Funcții opționale: chiar dacă nu ai nevoie de consimțământ pentru Analytics, modul de consimțământ te poate ajuta în continuare cu funcții opționale, cum ar fi remarketingul în Google Analytics 4 (GA4), înainte de a obține consimțământul.
- Modul fără cookie-uri: dacă este necesar consimțământul pentru Analytics, modul consimțământ te poate pregăti și configura pentru modul fără cookie-uri al Google Analytics.
- Funcții de confidențialitate viitoare: nu este doar o soluție temporară. Modul de consimțământ face parte din eforturile viitoare de confidențialitate ale Google Analytics, inclusiv funcții viitoare pentru măsurarea comportamentului utilizatorilor fără a se baza pe cookie-uri .
- În viitorul apropiat, utilizatorii GA4 v-or putea, de asemenea, să modeleze comportamentul utilizatorului care ar putea fi afectat de lipsa consimțământului pentru cookie-uri.
Cine poate folosi modul de consimțământ Google?
Poți lua în considerare implementarea modului de consimțământ Google dacă te încadrezi în oricare dintre aceste categorii:
- Utilizatori Google Ads, SA360 sau DV360: dacă te bazezi pe aceste platforme de publicitate Google pentru urmărirea conversiilor , modul de consimțământ merită luat în considerare.
- Utilizatori Google Analytics: dacă Google Analytics este instrumentul tău principal pentru urmărirea conversiilor, modul de consimțământ este potrivit și pentru tine.
- Interes pentru protejarea viitorului: dacă dorești să îți asiguri măsurarea în viitor și să rămâi în avans în ceea ce privește respectarea confidențialității, modul de consimțământ este o alegere inteligentă.
- Regiunea SEE + Regatul Unit: dacă site-ul web sau afacerea ta online are o prezență în Spațiul Economic European (SEE) și Regatul Unit (Marea Britanie), este foarte recomandat să utilizezi modul consimțământ. Acest lucru te ajută să respectați reglementările de confidențialitate din aceste regiuni.
Despre cum se poate pune în aplicare, vom discuta în articolul următor.